Heeft u een reserveringsaanvraag gedaan, maar nog geen bevestiging ontvangen?
Nadat u een reserveringsaanvraag heeft gedaan, controleren wij of dit juist is. Het aantal personen is van belang. Controleer ook eventueel uw spamfolder voor deze e-mail. Twijfelt u of het goed is doorgekomen, dan kan u ons uiteraard telefonisch bereiken op 0341 – 700244.
Heb ik een vaarbewijs nodig?
Alleen als u de Oudhuijzer 700 (snelvarend) of de Aluva 450 (snelvarend) wilt huren moet u wel in het bezit zijn van vaarbewijs I. Voor alle overige vaartuigen is geen vaarbewijs vereist.
Kan ik zonder ervaring varen?
Voor het huren van een sloep is geen ervaring nodig, met uitzondering van de Oudhuijzer’s 700. De boten zijn eenvoudig te bedienen. We leggen alles rustig uit voordat u begint. Huurt u een zeilboot, dan verwachten we dat u zeilervaring heeft.
Hoeveel personen mogen er in een sloep?
Dit is afhankelijk het type sloep dat u reserveert. Kijk bij de sloep voor het aantal personen. Wilt u met meer personen op de sloep, neem dan contact met ons op.
Hoe veel brandstof krijg ik mee om te varen?
Bij verhuur voor een hele dag is de brandstoftank volledig gevuld. Dit zou ruim voldoende moeten zijn. Bij verhuur voor een halve dag zit de tank minimaal half vol. Ook dit is ruim genoeg voor uw vaarplezier. Daarnaast geven we altijd nog extra brandstof mee voor noodsituaties. U hoeft zich geen zorgen te maken over de brandstof, u kunt onbezorgd varen.
Hoeveel bedragen de kosten voor brandstof?
Bij verhuur zit standaard 10 liter brandstof voor een dagdeel, tenzij anders vermeld, zoals de snelvarende sloepen. Dit zou voldoende moeten zijn om een dagdeel rustig te varen, maar het vaargedrag kan sterk verschillen per huurder. Voor de snelvarende boten of als anders vermeld zal na terugkomst het verbruik tegen de geldende brandstofprijs worden berekend.
Is pinnen mogelijk?
Ja, u kunt elektronisch betalen. Wel ontvangen wij de borg graag contant mee te nemen op de dag van de huur. Eventueel dan de borg ook elektronisch betaald worden.
Wat is mooi weer garantie?
Een gedane boeking voor een sloep wordt geannuleerd als er meer dan windkracht 6 staat, temperatuur lager is dan 12 graden, onweer of een weer-alarm wordt afgegeven voor onze regio. In alle overige situaties kunt u gaan varen met de sloep en gaat deze dus door. Echter voor €12,50 per boeking mag u zelf bepalen of u het weer goed genoeg vindt om te varen. Mooi weer garantie blijft maximaal één jaar gelden en u mag de boeking dan eenmalig verschuiven.
Hoe werkt de annuleringsverzekering?
Mocht u bij een reservering een annuleringsverzekering afsluiten dan kunt u hier gebruik van maken om een reservering te annuleren. De voorwaarde is dat u hier gebruik van maakt voor aanvang van de huurperiode. Als uw huurperiode is ingegaan kan u hier geen aanspraak meer op maken. Bent u dus op tijd krijgt u de huursom teruggestort met aftrek van de annuleringsverzekering welke €17,50 per boeking is.
Zijn honden toegestaan?
Ja, het is toegestaan om een huisdier mee te nemen op een aantal van onze sloepen. Bij de foto van de boot (onze boten) ziet u dan een poot van een huisdier staan. De kosten hiervoor bedragen 20,00 euro. U bent verplicht een kleed(je) mee te nemen voor de hond. Bij het online reserveren van een sloep komt er een optie waar u kunt aangeven of u een hond meeneemt. Als deze optie er niet bij staat is het niet toegestaan in deze sloep. Op deze manier houden we ook rekening met mensen die een allergie hebben.
Moet ik borg betalen?
Ja, de borg bedraagt 150,00 euro voor onze sloepen en zeilboten. Voor de Oudhuijzer 700, Oudhuijzer 700 Max en Oudhuijzer 616 is een borg van 250,00 euro verschuldigd. Indien u de sloep in juiste staat terugbrengt krijgt u de borg weer retour tenzij u gebruikt maakt van het afkopen van eigen risico. Let op: Het eigen risico is 250,00 of 500,00 euro afhankelijk van de boot die u huurt.
Kan ik het eigen risico afkopen?
Het is mogelijk om het eigen risico (van 250,00 euro of 500,00 euro ) af te kopen voor 30,00/50,00 euro per boeking. In dat geval bent u ook geen borg verschuldigd.
Mijn zoontje of dochter kan nog niet goed zwemmen?
Ook voor de allerkleinste hebben wij reddingsvesten. De tenders hebben een hoog opstaande rand, waardoor de kans dat ze er uitvallen niet groot is. Toch raden wij aan in dit geval altijd een reddingsvest/zwemvest aan te doen. Is de kleine nog luier-dragend dan altijd de luier vervangen voor een zwemluier.
Kan ik mijn eigen koelbox meenemen?
Ja, dat is mogelijk. Daarnaast is (bijna) elke sloep voorzien van een 12v-aansluiting, deze mag u ook gebruiken om een koelbox op stroom aan te sluiten. Heeft u niet de beschikking over een koelbox, dan kan u deze (eventueel gevuld) huren. Zo blijven uw drankjes de hele dag gekoeld.
Zijn er reddingsvesten beschikbaar?
Ja, voor iedere persoon is een reddingsvest beschikbaar indien gewenst. Zwemmen met de vesten is niet toegestaan. Deze zijn alleen bedoeld voor noodgevallen.
Annuleren?
Het is mogelijk dat u om verschillende reden moet annuleren, dit mag tot 48 uur van te voren. U kan uw betaalde reservering verplaatsen of de huursom terug ontvangen (met uitzondering van de reserveringskosten).
Wanneer moet ik een rif in een zeil leggen?
Als u een zeilboot huurt bent u verplicht om een rif te leggen als de windkracht/knoppen dat vereist. In artikel 7 van onze voorwaarde vind u de overige details.